законопроект

Запланований податковий законопроект про заможніх зробить з банкірів поліцейських

11.08.2018

Фінанси

19 Июля профільний комітет Кабінету міністрів планував розглянути законопроект «закону про багатих українців», який офіційно був зареєстрований під ім'ям Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо критеріїв визначення осіб з високими доходами». Дана норма повинна визначити поняття багатих громадян України і вивести їх в окрему категорію платників податків з 1 січня 2019 року. Але в зв'язку з тим, що законопроект був відкликаний Мінфіном, його розгляд відкладено.

Що вимагає МВФ

Стратегія Кабінету міністрів, прийнята в 2017 році, спрямована на боротьбу з податковими зловживаннями при застосуванні угод про уникнення подвійного оподаткування та протидію практикам розмивання податкової бази і виведення прибутку з-під оподаткування (BEPS). Зобов'язання ідентифікації в Податковому кодексі громадян з високим рівнем доходу була визначена в меморандумі з МВФ в 2016 році, і, хоча пізніше цей пункт «випав» з програми співпраці, на визначення в кодексі «high level individuals» час від часу в своїх рекомендаціях вказують різні міжнародні організації, що займаються реформами в Україні. А значить, головним замовником пропонованих змін по суті є міжнародні організації. Статистика офіційно багатих людей в Україні на сьогоднішній день така. По 2016 63 фізичні особи задекларували в загальній сумі дохід на суму понад 7500 млн гривень, а донараховані суми податку на доходи фізичних осіб і військового збору склали 225,2 грн і 26 6 млн грн., Відповідно. Мінфін на цій підставі робить висновок, що при застосуванні спеціальних заходів в роботі з платниками податків, мають високі доходи, держава може мати велику вигоду, тому що відносно незначна кількість платників податків забезпечує великий відсоток від загального обсягу податків.

Що планується змінити за допомогою законопроекту

  1. Законопроект пропонує визначати платників податків з високими доходами фізособ-резидентів кінцевого бенефіціара великого платника податків, що прямо або побічно володіє 10% і більше статутного капіталу або права голосу придбаних акцій юридичної особи-нерезидента і задекларував 10 і більше мільйонів євро доходу, чий загальний дохід перевищує 50 млн гривень.
  2. Для багатьох українців планується вводити обов'язкове щорічне декларування майнового стану і доходів і штраф 10% від суми нарахованого податку на доходи фізичних осіб за її несвоєчасну подачу.
  3. Перевіряти декларації таких громадян можуть протягом 10 років з дня подачі.
  4. Банки будуть зобов'язані подавати інформацію про рахунки багатих українців за запитом ДФС замість рішення суду, як зараз.

Загальний контроль

Пропоновані зміни - це імплементація тих норм оподаткування, прийнятих в розвинених країнах. В Україні процес йде повільно, але все-таки йде. Даний законопроект реалізує те, що було раніше прописано в програмі співпраці України з МВФ. Цей процес електронного декларування, який вже охопив чиновників і депутатів, поширюється на людей, які формально не є чиновниками, але можуть впливати в тій чи іншій мірі на прийняття політичних або місцевих кадрових рішень. Посилення контролю за банківськими операціями багатих людей - це світовий тренд, який охоплює передові економіки і імплементується в Україні. У цьому впевнена експерт Е.С.Консалтінг з податкових питань Олександра Томашевська. Якщо раніше багаті українці могли просто декларувати ту суму, яку вони вважали за потрібне задекларувати, то в разі імплементації цих норм їх інформація буде перевірятися через банківські операції.

Головні небезпеки

Головну загрозу аналітики бачать в тотальному контролі з боку податкових органів, побоюючись зловживань. «Це норма корупційна. Співробітники ДФС зовсім ні до чого не повинні мати доступ самі по собі. Якщо ви хочете, щоб в податковій не було корупції, позбавите їх більшості функцій. У співробітників ДФС має бути всього дві функції - функція обліку і функція консультації. Якщо комусь здається, що хтось ховається від оподаткування, то нехай подає позов до суду і суд вирішить, вдалося щось довести чи ні», - висловився експерт ГО «Фонд суспільної безпеки» Юрій Гаврилечко. Він вважає, що в разі відсутності доказів в суді податківці повинні відповідати своїм власним рахунок за доставлені громадянам незручності. У цьому питанні з ним згодна віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Юлія Дроговоз.

Схожі новини

Володимир (26 років)
подана заявка на

2000 грн

Володимир (26 років)
отриманий кредит на

2000 грн