Банкіри обіцяють, що через 5 років ми попрощаємося з пластиковими картами
23.10.2019
Бурхливий розвиток ринку IT-послуг, поява нових способів ідентифікації особистості підстьобує банки до впровадження новітніх комп'ютерних технологій при обслуговуванні клієнтів. Надзвичайною популярністю зараз користуються NFC-платежі, які здійснюються за допомогою різних гаджетів.
Банкіри поділилися своїм баченням впровадження інновацій на фінансовому ринку в доступному для огляду майбутньому і змін на ринку платежів через 5-10 років.
Заступник голови правління «Ощадбанку» Антон Тютюн розповів, що запропонує на банківському ринку інноваційний фінтех-стартап. Розвиток новітніх технологій у сфері фінансів підштовхують зрослі вимоги користувачів цими послугами. Спостерігається значне зростання платежів, вироблених безконтактно: з початку поточного року їх кількість зросла на 300%. За прогнозами експертів фінансового ринку, кількість безконтактних карток буде збільшуватися на 7% щомісяця і вже через пару років близько 80% карток будуть токенізіровані і більше половини всіх платіжних операцій будуть проводитися через мобільні додатки.
Вже зараз багато хто володіє новітніми гаджетами: смартфонами, планшетами, смарт-годинниками. У майбутньому такі пристрої будуть вдосконалюватися і їх кількість буде неухильно зростати. Це дозволить зробити безконтактні платежі зручними, комфортними і блискавичними.
Процеси інноваційної трансформації у фінансовій сфері управляються на даному етапі мілленіаламі і першим поколінням Z, які народилися в період розквіту цифрових технологій. Розвиток комп'ютерних технологій в постійному русі вперед і неважко передбачити, що біометрія, блокчейн і штучний розум скоро стануть надійним способом ідентифікації при здійсненні онлайн-платежів. Вже зараз широко застосовуються системи біометричної оплати покупок FacePay: ідентифікація по фото, голосу, сітківці очей, почерку і ін.
Динамічному розвитку платіжного ринку сприятиме зростання фінансової обізнаності населення, детінізація фінансових розрахунків, впровадження на фінансовому ринку нових платіжних інструментів, - зазначила керівник напрямку карткових продуктів банку «Кредит Дніпро» Дарина Прилуцька.
Передбачається, що платіжні системи Mastercard і Visa вже найближчим часом повсюдно запустять в Україні проведення верифікації користувачів із застосуванням нових технологій: поведінковим біометричних даних і здійснення біометричних онлайн-платежів.
Експерт фінансового ринку Костянтин Кошеленко прогнозує, що найбільш популярний платіжний інструмент кредитна картка в майбутньому буде істотно видозмінений, так як зросте число безконтактних карт і більшість гаджетів будуть токенізіровані. Оплата по голосу, відбитками пальців або за допомогою селфі перестане бути чимось екзотичним, а стане популярним і традиційним способом оплати.
Оплатити будь-які державні послуги стане можливим через додаток «Держава в смартфоні». Ідентифікацію планується проводити інноваційними способами, наприклад, через BankID.
Управління рахунками і платежами планується розвивати в двох напрямках:
- можливість управляти рахунком в банку з сторонніх платіжних додатків;
- здійснення платежів і розрахунків через зростаючу кількість сервісів мобільних додатків банків.
На даному етапі великим попитом користуються банківські додатки, якими звично і зручно користуватися мільйонам клієнтів.
На думку директора з розвитку електронної комерції та інновацій «Альфа-Банку» Олександра Беззубова контактні платіжні карти зникнуть з ринку. І це закономірно, оскільки всі платіжні інструменти будуть зосереджуватися в вашому гаджеті і всі платежі будуть проводитися через смартфон із застосуванням біометричних методів ідентифікації.
Безумовно, в нових умовах трансформуються і методи роботи, і клієнтські програми банків: користувач отримає максимальну вигоду, через програми лояльності зможе ознайомитись з кращими знижками, бонусами і умовами для платежу в різних банках.
Для максимальної простоти і швидкості проведення платіжних послуг банки впроваджують інтелектуальні системи розпізнавання клієнтів за біометричними показниками. Це сприятиме поліпшенню сервісу та залученню нових користувачів банківськими послугами.