закон про фінансові компанії

Концепція «Твін Пікс» найбільш прийнятна для регуляторів в сфері небанківських фінансових послуг - законопроект №1069-1

22.09.2019

Фінанси

Глобалізація економічних процесів загострила питання поновлення прийомів нагляду і регулювання на небанківському фінансовому ринку. В широкому розумінні фінансове регулювання переслідує кілька цілей: захист прав інвесторів і споживачів, стабільне функціонування фінансових установ та організацій з одночасним зростанням їх ефективності.

У сучасному світі не існує єдиної думки щодо найкращої регуляторної схеми фінансового ринку. Говорячи про чотирьох найбільш поширених моделях, слід виділити: інституційну структуру, консолідовану систему, модель «Твін Пікс», гібридну модель. Всі вони мають свої позитивні і негативні фактори.

На розгляді у Верховній Раді України знаходяться два законопроекти, які передбачають реформування державного нагляду над учасниками небанківського фінансового ринку:

  • №1069, поданий групою народних депутатів з фракції «Слуга народу» 29 серпня 2019 року. Передбачає розмежування всіх повноважень Нацкомфінпослуг між НБУ і НКЦБФР (Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку);
  • №1069-1, альтернативний проект закону, розроблений фракцією «Батьківщина» і представлений на розгляд в Раду 3 вересня 2019 року народним депутатом К.БОНДАРЄВИМ. Даний законопроект розглядає в якості регулятора на ринку небанківських послуг Національну комісію з нагляду за ринками фінансових послуг та цінних паперів, яка буде правонаступницею НКЦБФР і Нацкомфінпослуг.

На думку В'ячеслава Черняховського, генерального директора асоціації "Страховий бізнес", альтернативний законопроект розроблений ґрунтуючись на зарубіжному досвіді, зокрема Польщі з подібними передумовами економічного регулювання. Найбільш дієвою системою нагляду і регулювання в наших реаліях стане консолідація всіх функцій контролю в руках одного органу державного нагляду.

При роботі над законом основні пункти взяті з концепції «Твін Пікс». Вона пропонує розмежувати функції розробки нормативно-правових документів та функції контролю за їх виконанням.

Черняховський зазначив, що нова структура в Міністерстві фінансів займеться удосконаленням нормативно-правової бази, розробкою вимог і правил роботи фінансового ринку. Наглядом і контролем за їх виконанням займуться податкові служби і Держфінмоніторинг, а на ринку небанківських фінансових операцій - новостворена об'єднана Комісія. Ця нова наглядова організація повинна буде вирішити питання протистояння владних структур і бізнесу. Законодавчо закріплюється його підзвітність Верховній Раді.

Експерт зупинився на перевагах альтернативного законопроекту №1069-1 над його попередником: збереження можливості учасникам фінансового ринку відстоювати свої інтереси в Державній регуляторної службі та Міністерстві юстиції, максимальне огорожу бізнесу від хабарництва та корупційних дій з боку контролюючих органів. Також закон не суперечить нормам Конституції України, базовим фінансовим Законами України.

Черняховський прокоментував і способи кращого фінансування Комісії. Акумулювання наглядових регуляторних функцій в одному державному органі поліпшить його фінансування і його спроможність. У минулому році надходження до держбюджету від небанківських фінансових організацій і установ склали 7 млрд. Грн., Передбачається можливість перенаправлення частини цих коштів для поліпшення діяльності Комісії.

Зміни та реформування структури державних регуляторів на небанківському фінансовому ринку, закладені в законопроекті №1096-1, найбільш ефективні для економічного зростання країни, - констатував В'ячеслав Черняховський.

Схожі новини

Володимир (26 років)
подана заявка на

2000 грн

Володимир (26 років)
отриманий кредит на

2000 грн

n